Welkom bij Jilong Zwembaden en meer...

Garantie formulieren

Garanties

Om eventuele garantie problemen snel op te kunnen lossen heeft de Nederlandse importeur de garantieprocedure van onze producten zelf in handen genomen. Dit geldt voor Jilong, Mylife, Gre en Summerfun. Garantieverzoeken met betrekking tot artikelen van Bestway worden afgehandeld door de fabrikant zelf.
Claims met betrekking tot bodemstofzuigers worden ook afgehandeld door de fabrikant. Zie hiervoor het kopje Kayak verderop op deze pagina.

Om de garantieafhandeling soepel te laten verlopen en misverstanden te voorkomen, volgen hieronder de spelregels:

Algemeen

Bestway

Voor klachten of problemen met artikelen van Bestway kunt u rechtstreeks terecht bij de importeur Bestway. U kunt contact met hen opnemen via telefoon, fax en e-mail. Kijk hiervoor ook in de handleiding van uw product. Bent u in Nederland woonachtig? klik dan hier voor de contact informatie van Bestway. Bent u in België woonachtig? Klik dan hier voor de contact informatie van Bestway België

Jilong, Gre en Summerfun

Garantieclaims worden niet gecrediteerd. De claim wordt opgelost door het opsturen van spare parts. Het vervangende onderdeel wordt dan direct vanaf de importeur naar u als klant gestuurd. De service afdeling van de importeur is geopend tijdens het seizoen van 1 maart tot 1 oktober.

Handelswijze afhandeling garantie.

U dient zelf via onze website een digitaal garantieformulier in te vullen. Deze garantieformulieren voor het juiste product vindt u onder het kopje: Garantieformulieren op deze pagina. Let op svp! Het garantieformulier kan nadrukkelijk alleen maar digitaal worden verzonden. Naast uw n.a.w. gegevens en een omschrijving van het probleem dienen er ook drie foto’s toe worden gevoegd:

  • Foto of kopie van uw aankoopbewijs;
  • Gedetailleerde foto van het probleem;
  • Algemene foto van het product (bijvoorbeeld een zwembad en zijn omgeving).

De importeur neemt geen defecte artikelen retour. Als u het garantieformulier invult heeft u in het hoogseizoen normaliter binnen drie dagen een vervangend onderdeel in huis. Garantieformulieren die niet digitaal worden aangeleverd, kunnen niet worden verwerkt. Daarnaast vragen we van u om een deel van het defecte artikel naar de importeur op te sturen. Eventuele verzendkosten voor het opsturen van het defecte artikel zijn voor uw eigen rekening.  


 

Garantieformulieren Jilong

Klik hier om het garantieformulier Spa in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier van de Passaat baden in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier van de Sirocco baden in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier van de Mistral baden in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier van de Marin baden in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier van de trappen in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier van de pompen in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier Kayak-SUPboard in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier Boten in te vullen en te versturen.

Garantieformulieren Gre

Klik hier om het garantieformulier Algemeen in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier voor Stalenwand baden in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier voor Stalenwand baden met houten ombouw in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier van de splash baden in te vullen en te versturen.

 


Gre en Summerfun

Voor de liner en de staalconstructie geldt een aflopende garantie over de periode van 10 jaar.
Dit ziet er als volgt uit:

-Jaar 1 en 2

100% garantie

-Jaar 3: 75% garantie
-Jaar 4 en 5: 50% garantie
-Jaar 6 en 7: 25% garantie
-Jaar 8 t/m 10: 15% garantie


Uitzonderingen hierop zijn de baden: Bora Bora, Carib, Fidji, Kreta, Madeira, Pacific, Barbados, Ibiza en Sunshine. Voor deze baden geldt een aflopende garantie op de liner en de staalconstructie over een periode van 5 jaar:

-Jaar 1 en 2:

100% garantie

-Jaar 3:  50% garantie
-Jaar 4 en 5: 25% garantie


Voor alle zwembaden geldt 2 jaar garantie op pompen en filters.

Graag uw aandacht! Een liner valt alleen onder de garantie op het moment dat er sprake is van een fabricage fout (bijvoorbeeld een lek op de seal naad).  Schade door verwijtbaar gedrag, scherpe voorwerpen, (knaag) dieren, verkeerd of geen gebruik van zwembad chemicaliën vallen niet onder de garantie. Voorbeeld: Een te hoge of te lage pH waarde kan er voor zorgen dat de liner bros wordt en gaat lekken. Dit valt niet onder de garantie.

Jilong zwembaden, pompen, SUPboards, kayaks en boten.

Artikelen van Jilong zoals kleine zwembaden zonder pomp, kinderbootjes en opblaasbaar (water) speelgoed vallen onder de 3% regeling. Deze wordt verderop toegelicht.

Op de grote zwembaden met pomp, SUPboards, kayaks en boten zit een garantie van twee jaar. De garantie gevallen dienen aangemeld te worden via onze website (zie handelswijze). Hiervoor kan men ook terecht op www.jilong.nl.

Let op! Lekkage valt alleen onder de garantie als er sprake is van een fabricage fout (bijvoorbeeld een lek op de seal naad). Schade door verwijtbaar gedrag, scherpe voorwerpen, (knaag) dieren, verkeerd of geen gebruik van chemicaliën vallen niet onder de garantie. Ook schade die wordt veroorzaakt door het niet naleven van de voorschriften (bijvoorbeeld bij de opbouw of het winter gereed maken van een bad) valt niet onder de garantie.

Jilong inflatables

De inflatables van Jilong vallen niet onder de garantie regeling. Omdat de artikelen in de fabriek allemaal worden opgeblazen en getest is de kans op lekkage zeer klein. Natuurlijk is het altijd mogelijk dat er toch iets mis gaat en daarom geldt:

  • Het product moet direct na aankoop lek zijn op de sealnaad;
  • Het product mag niet beschadigd zijn door scherpe voorwerpen, (knaag)dieren of foutief gebruik;
  • Het product dient in de originele verpakking te worden terug gestuurd;
  • Het product moet voorzien zijn van een aankoopbewijs met datum;
  • Het probleem dient goed omschreven en gemarkeerd aangegeven te worden op het product (bijvoorbeeld een circel om het lek).

Het is aan de winkel om te beoordelen of het product inderdaad onder de garantie regeling valt.

Domo/ Mylife

Voor de cabines (sauna of infrarood) en op de techniek geldt een garantietermijn van 2 jaar. In principe wordt alleen het defecte onderdeel vervangen en direct vanaf de importeur naar u als consument gestuurd. Een garantieclaim dient u aan te melden via de links op deze website (zie handelswijze).

Kayak robot bodemstofzuigers.

Op deze artikelen zit 2 jaar garantie. Veelal worden problemen door de service afdeling van Aqua-Fun opgelost. De procedure hiervoor is iets afwijkend. U kunt een garantieverzoek mailen naar: service@aqua-fun.info. Dit gaat dus niet via het standaard garantieformulier. Vermeld duidelijk naam en adresgegevens, telefoonnummer en de aard van de klacht. Er wordt dan telefonisch of via de mail contact met u opgenomen. Soms vragen wij om het artikel op te sturen. Wacht dan altijd tot u een retournummer van Aqua-Fun krijgt. Zendingen zonder retournummer worden niet geaccepteerd, dus stuur nooit zomaar iets retour.