Welkom bij Jilong Zwembaden en meer...

Garantie formulieren

Garanties

Vanzelfsprekend doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat u lange tijd en zorgeloos van uw artikelen gebruik kunt maken. Maar het is altijd mogelijk dat er zich een probleem voordoet. Dat willen we dan graag met u oplossen.

Om alles soepel te laten verlopen volgen hieronder de spelregels. Leest u deze a.u.b. zorgvuldig door. Een correcte aanmelding zorgt voor een snelle afhandeling van de klachten.Op een deel van ons assortiment bestaat garantie.

Bestway

Bestway heeft als fabrikant ervoor gekozen om de garantieverzoeken met betrekking tot artikelen van Bestway zelf af te handelen. Ze houdt zo zicht op wat er leeft en kan er eventueel actief naar handelen.
Voor deze artikelen kunt u contact opnemen met de aftersales van het service center van Bestway: 0800-2378929. Of klik hier voor support en de contact informatie van Bestway. Zie hiervoor ook de handleiding van uw product.

Spa’s

De Lay-Z-Spa’s van Bestway hebben 180 dagen garantie op de liner en 730 dagen garantie op de pomp. Voor de correcte afhandeling van de garantie kunt u kijken in uw handleiding of contact op nemen met het service center van Bestway.

Jilong en Summerfun

Op de Jilong en Summerfun producten zit geen garantie. Mocht u van Jilong een vervangend onderdeel nodig hebben dan kunt u deze bestellen in onze webshop.
We bieden u deze onderdelen met hoge korting aan.

Hotsplash

Voor garantie verzoeken met betrekking tot uw Hotsplash warmtepomp kunt u contact opnemen met de fabrikant via http://www.hotsplash.eu/

Gre

Garantieclaims worden niet gecrediteerd. Bij Gre producten wordt de claim opgelost door het opsturen van spare parts. Het vervangende onderdeel wordt dan direct vanaf de importeur naar u als klant gestuurd. De service afdeling van de importeur is geopend tijdens het seizoen van 1 maart tot 1 oktober.

Handelswijze afhandeling garantie.

U dient zelf via onze website een digitaal garantieformulier in te vullen. Deze garantieformulieren voor het juiste product vindt u onder het kopje: 'Garantieformulieren' op deze pagina. Let op svp! Het garantieformulier kan nadrukkelijk alleen maar digitaal worden verzonden. Naast uw naw gegevens en een omschrijving van het probleem dienen er ook drie foto’s te worden toegevoegd:

  • Foto of kopie van uw aankoopbewijs;
  • Gedetailleerde foto van het probleem;
  • Algemene foto van het product (bijvoorbeeld een zwembad en zijn omgeving).

De importeur neemt geen defecte artikelen retour. Als u het garantieformulier invult heeft u in het hoogseizoen normaliter binnen drie dagen een vervangend onderdeel in huis. Garantieformulieren die niet digitaal worden aangeleverd, kunnen niet worden verwerkt. Daarnaast vragen we van u om een deel van het defecte artikel naar de importeur op te sturen. Eventuele verzendkosten voor het opsturen van het defecte artikel zijn voor uw eigen rekening.  


 

Garantieformulieren Gre

Klik hier om het garantieformulier Algemeen in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier voor Stalenwand baden in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier voor Stalenwand baden met houten ombouw in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier van de splash baden in te vullen en te versturen.

 


Gre

Voor de liner en de staalconstructie geldt een aflopende garantie over de periode van 10 jaar.
Dit ziet er als volgt uit:

-Jaar 1 en 2

100% garantie

-Jaar 3: 75% garantie
-Jaar 4 en 5: 50% garantie
-Jaar 6 en 7: 25% garantie
-Jaar 8 t/m 10: 15% garantie


Uitzonderingen hierop zijn de baden: Bora Bora, Carib, Fidji, Kreta, Madeira, Pacific, Barbados, Ibiza en Sunshine. Voor deze baden geldt een aflopende garantie op de liner en de staalconstructie over een periode van 5 jaar:

-Jaar 1 en 2:

100% garantie

-Jaar 3:  50% garantie
-Jaar 4 en 5: 25% garantie


Voor alle zwembaden geldt 2 jaar garantie op pompen en filters.

Graag uw aandacht! Een liner valt alleen onder de garantie op het moment dat er sprake is van een fabricage fout (bijvoorbeeld een lek op de seal naad).  Schade door verwijtbaar gedrag, scherpe voorwerpen, (knaag) dieren, verkeerd of geen gebruik van zwembad chemicaliën vallen niet onder de garantie. Voorbeeld: Een te hoge of te lage pH waarde kan er voor zorgen dat de liner bros wordt en gaat lekken. Dit valt niet onder de garantie.

Bestway zwembaden

Artikelen van Bestway zoals kleine zwembaden zonder pomp, kinderbootjes en opblaasbaar (water) speelgoed vallen onder de 3% regeling. Deze wordt verderop toegelicht.

Let op! Lekkage valt alleen onder de garantie als er sprake is van een fabricage fout (bijvoorbeeld een lek op de seal naad). Schade door verwijtbaar gedrag, scherpe voorwerpen, (knaag) dieren, verkeerd of geen gebruik van chemicaliën vallen niet onder de garantie. Ook schade die wordt veroorzaakt door het niet naleven van de voorschriften (bijvoorbeeld bij de opbouw of het winter gereed maken van een bad) valt niet onder de garantie.

Jilong inflatables

De inflatables van Jilong vallen niet onder de garantie regeling. Omdat de artikelen in de fabriek allemaal worden opgeblazen en getest is de kans op lekkage zeer klein. Natuurlijk is het altijd mogelijk dat er toch iets mis gaat en daarom geldt:

  • Het product moet direct na aankoop lek zijn op de sealnaad;
  • Het product mag niet beschadigd zijn door scherpe voorwerpen, (knaag)dieren of foutief gebruik;
  • Het product dient in de originele verpakking te worden terug gestuurd;
  • Het product moet voorzien zijn van een aankoopbewijs met datum;
  • Het probleem dient goed omschreven en gemarkeerd aangegeven te worden op het product (bijvoorbeeld een circel om het lek).

Het is aan de winkel om te beoordelen of het product inderdaad onder de garantie regeling valt.

Domo/ Mylife

Voor de cabines (sauna of infrarood) en op de techniek geldt een garantietermijn van 2 jaar. In principe wordt alleen het defecte onderdeel vervangen en direct vanaf de importeur naar u als consument gestuurd. Een garantieclaim dient u aan te melden via de links op deze website (zie handelswijze).

Kayak robot bodemstofzuigers.

Op deze artikelen zit 2 jaar garantie. Veelal worden problemen door de service afdeling van Aqua-Fun opgelost. De procedure hiervoor is iets afwijkend. U kunt een garantieverzoek mailen naar: service@aqua-fun.info. Dit gaat dus niet via het standaard garantieformulier. Vermeld duidelijk naam en adresgegevens, telefoonnummer en de aard van de klacht. Er wordt dan telefonisch of via de mail contact met u opgenomen. Soms vragen wij om het artikel op te sturen. Wacht dan altijd tot u een retournummer van Aqua-Fun krijgt. Zendingen zonder retournummer worden niet geaccepteerd, dus stuur nooit zomaar iets retour.